fredag 1. februar 2008

AU,AU! Det gjør så vondt i tennene mine.


Ja, men da må du jo gå til tannlegen da, tenker du nok. Men det er jo det. Det er jo akkurat DET Ulme har gjort. Aaarg! Det er jo defor jeg har vondt i tennene!!! Hrmpf.. Det var jo ingenting i veien med tennene mine før jeg satt meg i tannlegestolen.
Ulme kan det å oppføre seg i en tannlegestol. Han sitter pent og pyntelig, gaper når tannlegedama sier "Gap!", spytter når tannlegedama sier "Spytt!" og biter ikke tannlegedama i fingeren. Alt akkurat som man skal hos tannlegedama. For Ulme har nemlig ei tannlegedame.. :-)
Men det var dette med vondt, ja. Tennene mine var i toppform helt til denne tannlegedama dytta fingrene sine inn til dem. En rens.. En rens skal da være noe positivt!??! Tennene til Ulme sier tydelig i fra om at de ikke likte det.. Men nå er det gjort. Og det kosta jo nesten ingenting (pøh!) for å få det vondt..
Men bare pass dere, Karius og Baktus, for i kveld skal det igjen runge mellom tenner, mandler og drøvelen, med et klart ekko nedover halsen: "å fysj og føy! Nå kommer den. Nå kommer den fæle tannbørsten igjen!"

1 kommentar:

Anonym sa...

sant det der, tannlegen gjør ofte sitt beste for at man skal være nødt for å komme tilbake til ham/henne igjen! Derfor renser de gjerne litt ekstra på tannkjøttet bare for å være slem. Det er nå min teori i hvertfall!