søndag 17. februar 2008

Gode historier fra jobben - 1

Ulme jobber med unge barn, og var en gang til stede på en slags påskegudstjeneste beregnet for unge barn. Der satt han ved siden av en liten, ivrig pode. Litt for ivrig, egentlig. Derfor hadde Ulme en avtale med ham om at mens presten pratet, skulle vi sitte helt stille. Presten var ikke av de mest barnevennlige, og leste en del fra Bibelen. Noe den lille poden ikke syntes var spesielt spennende. Men han var utrolig flink, selv om loppene og maurene og hva annet som kan finnes i rompa på små poder kriblet i ham. Når presten for n'te gang begynner å lese fra Bibelen, synes poden likevel det blir i meste laget, napper meg i armen og hvisker: "du, ***, skal han presten lese ut hele den boka før vi er ferdige..?" He,he, godt spurt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

å...de her gleder jeg meg til flere av! Spurte han høyt nok til at presten hørte...? :)

Ulme sa...

He,he, nei, han var flink nok til bare å viske meg i øret. Men jeg har dratt historien i mange sammenheng i etterkant. :-)

Ulme sa...

Ooops..Hviske, mener jeg.. He,he,skulle tatt seg ut om han var oppe med viskelæret og visket meg i øret.. ;-)