søndag 17. februar 2008

Gode historier fra jobben - 2

Det var dyredag, og mange hadde med seg kjæledyrene sine. Det florerte (langt i overkant) med katter og hunder, og noen hadde med hest(!), kanin, hamster..,ja, alle de vanlige dyrene. En hadde med seg gullfisken sin. Litt ut på dagen ser jeg han med gullfisken sitte helt stille og rolig (han pleide ofte ikke det..) inntil veggen, ganske for seg selv. Jeg går bort og ser at han sitter med gullfiskbollen på fanget og med hendene nede i bollen. "Hva er det du driver med?", spurte jeg. "Å, ikke noe spesielt. Jeg sitter bare her og koser litt med gullfisken min", svarer han, mens han holder forsiktig rundt fisken nede i vannet med den ene hånda samtidig som han stryker fisken over finnen(!) med den andre.. En utrolig herlig fyr.

4 kommentarer:

Anonym sa...

:) :)
Altså...hvor gamle var de barna?

Ulme sa...

Barneskolealder.. :-)

Det kommer mange, mange gullkorn. Bare så kjipt at jeg har gullfisk-hukommelse.

Sa jeg at det kommer mange, mange gullkorn??

Anonym sa...

nei, det tror jeg ikke du har nevnt noe om. Hva da egentlig?
;)

Anonym sa...

Så søt :-)