torsdag 7. februar 2008

Ulme har ei lita prinsesse

Jada, helt på ekte! :-) Ikke en helt ekte prinsesse da, sånn som i eventyr eller sånn som bor på et slott. Men like fullt er hun ei prinsesse for Ulme. Og han er glad i henne. :-)

Ulme har kjent Princess'a fra hun var knøttliten. Mammaen til Princess'a er nemlig ei veldig god venninne av Ulme. Og Ulme har derfor hatt en del med Princess'a å gjøre. Og det er han glad for.. :-)

Hvorfor betyr denne Princess'a så mye for Ulme? Joda, Ulme har møtt Princess i en del av hennes sårbare epoker i et ungt liv. Og Princess har møtt Ulme med stor tillit. Og da blir Ulme glad. :-)

Princess'a er kjempesjarmerende og søt, har et utrolig søtt smil og verdens brune øyne - hun er et ekte troll, et sjarmtroll. Og Ulme bestemte seg tidlig for at han skulle "passe på" Princess'a resten av livet hennes. Han håper han klarer det. Princess er jo bare 6 år foreløpig... :-)

Da Princess var 3 år var Ulme på besøk hos henne. Han sov på en altfor kort sofa, som stod like foran tv'n i en knøttliten hybel. Om morgenen våknet han av at Princess kom for å se på barne-tv. Først satte hun seg i en liten stol. Etterhvert kom hun bort og satt seg på kanten av sofaen der Ulme lå. Så tok hun armen til Ulme og la rundt seg. Til slutt lå hun på magen til Ulme og så på tv mens han holdt rundt henne. Ulme smilte... :-) Noe senere, mens Princess lekte, pakket Ulme ned soveposen sin. Da stoppet Princess helt opp i leken, la hodet på skakke, kikket på Ulme med verdens bruneste øyne og sa: "du må ikke dra fra meg!". Og da, da bestemte Ulme seg for at "nei, jeg skal ikke forlate deg. Aldri. Jeg skal bare ikke bo sammen med deg. Men "forlate" deg gjør jeg aldri.." Så smilte Ulme igjen. :-)

Siden den gang har Ulme alltid "passet" litt på Princess'a. Og han liker det.. :-)

Og Princess viser at hun er glad i Ulme og stoler på ham. 5 år gammel sa hun, etter at Ulme hadde vært på besøk et par dager: "du, kan ikke du heller bo her hos meg?". Men det kunne han jo ikke. Og et halvt år etterpå spurte hun, i en telefonsamtale, om ikke han kunne komme til dem og feire julaften (he,he, besteforeldre og tanter/onkler var jo bedt, så hvorfor ikke Ulme også??!?). Men det kunne han jo heller ikke.. :-)

Ulme er glad i Princess'a si og gleder seg til å treffe henne igjen. :-)

3 kommentarer:

Anonym sa...

namen, så søtt! Alle Ulme`r burde kanskje ha en slik prinsesse! Barn er fine når de er trygge på folk, da bare koser de i vei!
Noe sier meg at du kanskje er bittelitt eldre enn jeg i ren vanvare har trodd. Ikke at det spiller noen rolle, jeg bare har det med å "plassere" folk jeg har bloggkontakt med!
God helg, Ulme :)

Anonym sa...

Lindis: (fint å bruke sånn navn og sånn kolon foran. Spes når det er tvil om hvem svaret er til, he,he) Næmmen, så koselig med hilsen. Takk! Å jasså, ja, så jeg har plutselig blitt gammel nu?!?? Fysj, tenke seg til å tenke på Ulme som gammel... ;-)

Tja, d får komme noen innlegg i ny och ne (hmm,hvem ville sagt det??). Happy helg til deg også! :-)

Anonym sa...

det var ikke JEG som brukte ordet "gammel", ikke før nå ;)
Men sant, det er rart hvordan man gjør seg opp en oppfatning om folk bare ut fra det skrevne ord. hehehe...alle tror vel at jeg er en fjortis. Det stemmer ekstreeeemt godt :D